magyar_reklamugynoksegek

Külföldi vagy hazai?

Főleg nagy cégek esetében merül fel a kérdés, hogy külföldi vagy magyar reklámügynökségek segítségével alakítsák ki a marketing tevékenységüket. Mindkettő mellett vannak érvek és ellenérvek. A külföldi mellett, hogy sokkal szélesebb körű tapasztalattal rendelkezik a cég a nemzetközisége miatt. A magyar reklámügynökségek előnye viszont, hogy a magyar piacot sokkal jobban ismerik, tehát magyarországi értékesítésnél a magyar reklámügynökségek választása tűnik praktikusabbnak. Ha az értékesítés inkább a külföldi piacok felé irányul, akkor a nemzetközi tapasztalat jelenti a nagyobb vonzóerőt. Multinacionális cégeknél, ahol a központ valamilyen külföldi országban van, sokszor meghatározzák az egész cégre vonatkozóan az értékesítési és marketing stratégiát, ráadásul nekik általában saját osztályuk és embereik vannak erre. Tehát az ő esetükben nem tudnak labdába rúgni a magyar reklámügynökségek. A hazai ügynökségeknek a legjobb, ha közép- és nagyvállalatokkal foglalkoznak, mert itt áll rendelkezésre a megfelelő mennyiségű anyagi forrás a nagyszabású hirdetésekre. A kisvállalatoknál sokszor a szűkös anyagi keretek miatt nem tudnak ezek megvalósulni.